Правилник о такмичењима ученика

На састанцима Актива наставника физике основних школа Нишавског округа, одржаним 15. новембра и 07. децембра 2011. године, разматран је Предлог Правилника о такмичењима и донети су следећи закључци, предлози и примедбе:

 

 

I Предлог Правилника радне групе:

 

Члан 7.

 

Сматрамо да ученици треба да учествују на свим нивоима такмичења (без прескакања). Јер такмичење није само себи циљ, већ пре свега треба имати у виду популаризацију физике. Можда евентуално треба нагласити да ученик који није учествовао на општинском из објективних разлога (болест, друга такмичења и сл.), може бити позван на окружно такмичење

 

 

Члан 11. и Члан 14.

 

Нигде више не постоје Подружнице ДФС. Тамо где су постојале морале су да се пререгиструју у складу са новим начином организовања. Тако да овај члан треба усагласити на реалном ситуацијом на терену. Предлог је да такмичења на општинском и окружном нивоу организије Школске управе и Активи наставника физике.

 

 

Члан 17.

 

Треба јасно нагласити да резултати морају да се објаве на дан такмичења. На тај начин би се избегле евентуалне калкулације након завршетка окружних такмичења. Ранијих година је чест случај да се жалбе на окружном нивоу решавају тек после неколико дана, што све доводи у сумњу регуларност.

Такође, нагласити да се резултати са одређеног нивоа такмичења достављају у року од 24 часа комисијама које организују наредни ниво.

 

 

Члан 19.

 

Није нам баш сасвим јасно како ће се додељивати награде.

 

 

Члан 27.

 

Треба јасно прецизирати шта се под овим мисли. Досадашња пракса да ученик сам исписује шифру, односно да ученик зна шифру свог рада може да се примењује на републичком нивоу или вишем нивоу такмичења. На општинским и окружним такмичењима задатке углавном прегледавају наставници чији се ученици такмиче. Тако да овакав начин шифрирања нема никаквог смисла. Сасвим је свеједно да ли на раду пише име и презиме ученика или шифра, за коју сви знају коме припада.

 

 

 

 

Члан 30.

 

Треба јасно дефинисати број ученика који из једне школе долази на општинско такмичење.

Предлог:

На општинско такмичење могу да учествују 2 ученика по одељењу. У овај број не треба укључити учеснике републичких такмичења.

Предвидети школско такмичење као обавезу, а не као могућност.

 

Такође, није јасно шта то значи: “да је број такмичара са 60 и више поена у неком од разреда или категорија исувише мали“. Може свако да тумачи како му одговара.

 

Број ученика који се позива на наредни ниво такмичења не може стриктно да се повеже са 60 поена имајући у виду тежину задатака који се дају. У вези са овим треба да се поведе рачуна о тежини задатака који се припремају за одређени ниво такмичења. Тежина задатака је врло често пресудна приликом одустајања ученика од даљег учешћа на такмичењима. Тако да је у старијим разредима све мањи број ученика.

 

Ако већ мора да стоји одређени број поена, предлажемо да то буде 50.

 

 

 

Опште напомене:

– Нигде није дефинисано како да се бодују задаци у којима ученици погреше на почетку, а каснији ток рада је коректан. (Члан 26. важећег правилника)

– Не помињу се ученици специјалних одељења 7. и 8. разреда. Сматрамо да ће доследна примена овог правилника смањити интересовање ученика редовних одељења основних школа. Тренутно важећи Правилник је ту област солидно уредио. Сматрамо да те одредбе треба уградити и у нови. Стварањем могућности да се на Српску олимпијаду укључе и ученици средњих школа, смањује се било каква могућност да ученици редовних школа имају било какве шансе. На овакав начин ће такмичења ученика основних школа почети да личе на такмичења ученика средњих школа, где се углавном такмиче и награде освајају ученици специјализованих одељења.

– “Зашто да се такмичим ако немам никакве шансе“

– Треба јасно одредити да ли су такмичења у функцији популаризације физике или је намера да то буду такмичења малог броја ученика. Они који доносе одлуку морају да буду свесни последица до којих ће њихове одлуке да доведу.

– Важећи Правилник је преоистекао из дугогодишњег искуства и прилично је добро дефинисао већину ствари. Зато сматрамо да није било потребе да се пише сасвим нови Правлиник. Потребно је важећи Правилник усагласити са предлозима и примедбама наставника (које су изношене и на Републичком семинару).

 

 

 

 

 

 

 

II Предлог Правилника председника Комисије за такмичење:

 

Члан 2.

 

Уместо подружница ДФС које више не постоје у организационом смислу ставити регистрована удружења физичара, односно Активи наставника физике.

 

 

Члан 8.

 

Изоставити са такмичења ученика седмог разреда задатке из шестог разреда. Пошто су градиво физике за шести и седми разред у непосредној вези, задаци из шестог разреда могу да се дају у седмом само кроз области које су дефинисане за одређени ниво такмичења. На пример: Равномерно праволинијско кретање кроз тему Сила и Кретање, Густина и притисак кроз тему Равнотежа итд.

Проблем који се јавља због раног термина такмичења (општинског, регионалног и републичког) када  поједине области нису увршћене у такмичење не може се решити убацивањем задатака из тих области у виши разред, већ померањем термина такмичења.

 

 

Члан 10.

 

Строго је забрањено одржавање такмичења изван, пре или после овог термина или другог датума у односу на датум наведен у пропратном писму. Они који то ураде биће дисквалификовани из даљег такмичења.

 

 

Члан 12.

 

Из члана 12 избацити реченицу: “у категорији ученика основних школа позивају се и ученици који су на републичком такмичењу за први разред пласирани изнад десетог места под условом да 31.12. текуће године немају више од 15 година“. Сматрамо да ученици виших разреда не треба да се такмиче у нижој категорији, јер су своју шансу имали кад су били ученици осмог разреда. Код нас су такмичења ученика повезана са разредом који похађају, а не са годинама које у том тренутку имају.

Ако остане оваква формулација овог члана, зашто не би могао ученик осмог разреда који нема 14 година да се такмичи у седмом разреду.

Ако неки ученик жели да се такмичи са ученицима виших разреда, сматрамо да то треба дозволити.

 

 

Члан 14.

 

Треба задржати члан 14. Проблем можда може да се реши смањењем броја региона.поједини региони имају веома мали број такмичара, што би повећало регуларност и смањило многе проблеме који се јављају у организацији такмичења.

 

 

 

Члан 19.

 

Организатори такмичења дужни су одмах у року од 24h ( три дана је веома дуг термин и изазива сумњу у регуларност) да доставе ранг листу са ненормираним поенима Регионалној односно Републичкој комисији.

 

 

Члан 31.

 

Овај члан треба да се односи на ученике средњих школа јер се само ту јавља за избор 6 члана Олимпијског тима, за основне школе треба задржати постојеће критеријуме.

 

 

 

 

 

Напомена: Наши предлози се углавном односе на такмичења ученика основних школа.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s